ZAMIERZENIA WYCH.-DYD. MOTYLI |
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – OPIEKUŃCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 1. Wszyscy lubimy wiosnę : - poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych np. łąki, - rozpoznawanie ptaków: bociana, jaskółki i skowronka, - obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie i wiązanie ich z aktualną porą roku, 2. Wiosna na wsi ; - poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi, - nazywanie domów zwierząt, - rozpoznawanie odgłosów zwierząt -wdrażanie do kulturalnego zwracania się do innych i używania zwrotów grzecznościowych, do zgodnej współpracy w zespole- czerpanie radości ze wspólnej zabawy;
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC GR. MOTYLKI
• Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną:
- Czynności samoobsługowe: rozwijanie umiejętności samodzielnego przebierania się po skończonym leżakowaniu. Diagnozowanie umiejętności samoobsługowych dzieci. ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ 1. Rozwijanie zdolności skupiania uwagi podczas słuchania dłuższych form literackich , skupiania uwagi na drugiej osobie oraz sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela. 2. Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy 3. Utrzymanie więzi uczuciowej z rodziną poprzez świadome uczestnictwo w uroczystościach przedszkolnych takich jak Święto babci i dziadka , kształtowanie zdolności do podejmowania wysiłku, aby sprawić radość najbliższym. Wzbudzenie szacunku do osób starszych. 4. Wyrażanie przeżyć i obserwacji własnych dzieci, w pracach artystycznoplastycznych, układanie z elementów geometrycznych i różnorodnych materiałów , komponowanie scen, przedmiotów, wykorzystanie różnych sposobów łączenia ze sobą części wykonywanych prac według wzorów lub własnej inwencji twórczej . 5. Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej i rozwijania ich sprawności w zakresie dużej i małej motoryki podczas zabaw na śniegu , ćwiczeń gimnastycznych i zabaw pantomimicznych. GŁÓWNE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC : GRUDZIEŃ 1. Odróżnianie i posługiwanie się pojęciami: na górze, na dole, niżej, wyżej, na, pod, duża, mała, wysoko, nisko. 2. Uczestniczenie w działaniach pozwalających na poznanie swoich możliwości: współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw. 3. Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania: porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi. 4. Rozwijanie wyobrażeń: uczestniczenie w zabawach twórczych 5. „Przybądź do nas Mikołaju” – impreza ogólnoprzedszkolna 6. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi na kolory i piękno przyrody w zimowej szacie; poznanie zjawisk charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich np. opady śniegu. 7. Wzbudzenie zainteresowań literaturą; słuchanie wierszy, opowiadań; odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego; recytowanie indywidualne i zespołowe krótkich wierszy. 8. Wzmacnianie więzów w rodzinie: wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny. 9. Podejmowanie działań plastyczno-konstrukcyjnych; wykonywanie prostych prac plastycznych. 10.Rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce 11.Zainteresowanie zwyczajami związanymi ze świętem Bożego Narodzenia; współudział dzieci w ubieraniu choinki, wykonywaniu dekoracji świątecznych; 12.Uczenie się piosenek, wierszy tematycznie związanych ze zbliżającymi się świętami, słuchanie kolęd. ZADANIA KSZTAŁCĄCO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu uczestniczenie w zabawie przy piosence obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku rozpoznawanie kolorów rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, kształcenie głosu |